استارتاپ چیست + معرفی انواع استارت آپ شبکه دانش بنیان ایران

راهکار باسلام این است که یک فروشنده روستایی بتواند از محل خود، با قیمت مناسب محصول را به دست مشتری اصلیاش در هر نقطه از ایران برساند. همچنین، این مدل بر انعطافپذیری، مقیاسپذیری و سازگاری با شرایط متغیر بازار یا نیازهای کاربران تأکید دارد. اما حرفمان این است که این بیزینس مدل اگر بتواند گسترش پیدا کند، به جای ۲ هزار غرفه، ۲۰۰ هزار غرفه داشته باشد، مشتریان اینجا را به عنوان محل خرید انتخاب کنند و خرید از این محل تبدیل به یک ارزش شود، تصور میکنم میتوانیم یک تاثیر مثبت اجتماعی داشته باشیم. اما مدل کسبوکار فروشگاهی مانند باسلام، در کنار خریداران با فروشندگانی که اتفاقاً زیاد هم آدمهای تکنولوژیک و فناوریپذیری نیستند، مواجه است. فروشگاهی که تمام تلاشش در ایجاد دسترسی ساده و مستقیم به محصولات محلی و بومی خلاصه میشود. باسلام یک بازار خرید و فروش محصولات خانگی و ایرانی کار است. این برنامه از 25 اسفند 1401 از شبکه نمایش خانگی فیلمنت پخش شد. بنیانگذار و موسس ارز دیجیتال فردی به نام اریک شیرمیر () است که در سال ۲۰۱۹ این پروژه را راهاندازی کرد. همانطور که پیشتر هم بیان شد، وقتی از یک زبان برنامه نویسی تنها برای ساخت اپلیکیشن موبایل مختص یک پلتفرم خاص استفاده شود، آن روش را روش توسعه بومی مینامند و زبان مربوطه را هم میتوان زبان برنامه نویسی موبایل بومی خطاب کرد.

یک گردند. «در این سفر با بیبیقمر آشنا شدیم.استارت آپ ایرانی سهرابی افزود: جز با هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش اکوسیستم استارت آپی استان، کسب و کارهای بومی استان رشد نخواهد کرد. در مرحله اولیه راه اندازی یک استارتاپ ممکن است ارزش آن نزدیک به صفر باشد اما ارزش گذاری استارت آپ باید رقمی بسیار بالاتر از این باشد. این محصول علاوه بر داشتن طراحی مبتنی بر بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه ، باید از سطح فناوری بسیار بالا و پیچیده ای برخوردار بباشند و ارزش افزوده زیادی را ایجاد کنند تا مشمول فهرست کالا و خدمات دانش بنیان سطح یک گردند. «در این سفر با بیبیقمر آشنا شدیم. در این سفر با شخص خاص آشنا میشوند؛ شخصی که اعتماد به نفس این لشکر خسته را بالا میبرد و به شکل غیر مستقیم نهال یک ایده را در ذهنشان میکارد. امروز افراد تحصیلکرده زیادی داریم که در روستاها غرفهدار هستند و کاملاً هم با تکنولوژی پلت فرم های ابری و محصولات مقیاس پذیر چیست؟ آشنا هستند. اینها کسبوکارهایی هستند که هم دسترسیشان به ثروت متمرکز شده در پایتخت کم است و هم در قانونگذاری کمتر به آنها توجه شده. چند درصدشان در پایتخت مستقر هستند و صرفاً بازار تهران را هدف قرار دادهاند؟

استارت آپ ایرانی

یا باید خودتان به سراغ فروش محصولات در شهرها بروید تا بتوانید درآمد بالاتری داشته باشید و یا محصول را در همان نقطه با قیمت بسیار پایین به واسطهای بفروشید که او هم آن را در مراحل بعدی به واسطههای دیگر تحویل میدهد. وقتی این افراد را هدف بگیرید، چند برابر کردن درآمدشان و کمک به آنها برای فروش محصولات بومی، در کنار تمام پیچیدگیهایش، یک لذت فراموشنشدنی است. سالهاست که فروشگاههای اینترنتی مثل دیجیکالا و بامیلو، کاربران اینترنت در ایران را به خرید اینترنتی محصولات وب عادت دادهاند. گپزی: روی دکمه «شروع» کلیک کنید و بهصورت کاملا ناشناس با کاربران مختلف چتزی گفتوگو کنید. در حالی که برنامههای زیادی برای ذخیرهسازی ابری رایگان وجود دارد، اما بهتر است روی بستههای ویژه، از جمله بهترین ذخیرهسازی ابری برای کسبوکار، تمرکز کنید. کسی نمیتواند محصولاتش را مستقیم بفروشد، درآمدش را مستقیم دریافت کند و برای خودش چرخهای ایجاد کند.» این جمله را «محمدرضا آقایا»، همموسس و مدیرعامل باسلام میگوید.

فضای ابری ایرانی

به هر ترتیب با توجه به شرایط گذشته، فعلی و احتمال تکرار آن در آینده، همانطور که ذکر شد بخشی از کاربران و کسبوکارهای ایرانی به بسترهای داخلی از جمله پیامرسانها، مسیریابها، مارکتهای اندرویدی/و همچنین روبیکا مهاجرت کردهاند، بخشی از طریق فیلترشکنها روی بسترهای خارجی ماندهاند و بخش دیگری از کاربران نیز با هدف کاهش ریسک کسبوکار و از دست ندادن ناگهانی تمامی مشتریان خود (به ویژه در زمان قطع اینترنت)، استراتژی حضور همزمان در هر دو بستر داخلی و خارجی را در پیش گرفتهاند. نکات اصولی در بوم گردی باید به درستی رعایت شود، در بوم گردی، گردشگران و مسافران مسئولیت محافظت و مراقبت از محیط زیست را برخوردار هستند و باید در حفاظت از فضاهایی که بازدید میکنند تلاش کنند و با فعالیتهای خود را به رشد اجتماعی و اقتصادی مردم محلی نیز کمک کنند. با اینحال مزیت اصلی استارتآپهایی که خارج از تهران کار خود را شروع کردهاند معمولاً این است که جدا بودنشان از بدنه پایتخت، باعث شده تا از همان ابتدا تمرکزشان بر مشتریانی که در مناطق شمالی تهران ساکن هستند قرار نگیرد و با دید بازتر به جلو حرکت کنند. &;​&;.