شروع رژیم کتوژنیک خود را در بالا تصویر کنید. این را بخوانید و آن را طوری بسازید

اگر در حال رژیم کتوژنیک هستید و یا مبتلا به دیابت هستید حتما با نوار تست کتون آشنایی دارید. اگر میخواهید در مدت یک ماه وزن خود را به میزان 8 کیلو کم کنید، باید از رژیم غذایی مناسب و اصولی استفاده کنید. شما میتونید با شناخت کامل نسبت به رژیم ها اون رژیمی که برای وضعیت بدنی شما مناسب تر هست رو انتخاب و ازش استفاده کنید. از این رو می توانند به شما در آبرسانی بدن کمک کنند. با این حال، برای افرادی که دارای بیماریهای مزمن هستند، به ویژه بیماریهای خاصی مانند دیابت نوع ۲، پیش از شروع این رژیم غذایی، باید با پزشک خود مشورت کنند. با این حال، بسیاری از متخصصان تغذیه این رژیم غذایی را به عنوان یک روش ناسالم و ناموثق برای کاهش وزن و بهبود سلامتی میدانند. با این حال، بسیاری از متخصصان تغذیه این رژیم را به عنوان یک روش ناسالم و ناموثق برای تصفیه بدن میدانند.

با این حال، زمانی که افراد تحت استرس دائمی هستند، کورتیزول می تواند برای مدت طولانی تری در جریان خون باقی بماند، که این باعث افزایش اشتهای آن ها می شود و به طور بالقوه منجر به خوردن بیشتر آن ها می شود. رژیم روزه داری یا فستینگ (Intermittent Fasting) یک رژیم غذایی است که در آن با ایجاد فاصله زمانی بین وعدههای غذایی، بهبود سلامتی و کاهش وزن از طریق کاهش مصرف کالری ایجاد میشود. در این رژیم غذایی، عمدتاً فاصله زمانی بین وعدههای غذایی افزایش مییابد، به طوری که در برخی رژیمها، فاصله زمانی بین وعدههای غذایی تا ۲۴ ساعت هم میتواند باشد.

در این رژیم غذایی، تخممرغ به صورت پخته یا سرخ شده و با سبزیجات و مقدار کمی روغن ماهی به عنوان منبع چربی و کربوهیدرات مصرف میشود. بنابراین اگر میخواهید رژیم غذایی خام پیروی کنید باید بهطور کامل از غذاهای پخته شده و پروسهای دوری کنید و بر روی میوهها ، سبزیجات و غلات خام تمرکز کنید. با این حال، برخی از میوهها را میتوان بهعنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم کتوژنیک در حد اعتدال گنجاند. با این حال، بسته به غذاهای غنی از پروتئینی که انتخاب میکنید، رژیم کتو و بسیاری دیگر از رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند سرشار از چربیهای اشباع باشند. با این حال، بسیاری از متخصصان تغذیه این رژیم غذایی را به عنوان روش ناسالم و ناموثقی برای کاهش وزن و بهبود سلامتی میدانند. این رژیم غذایی به عنوان یک روش کاهش وزن محبوبیت دارد، اما بسیاری از متخصصان تغذیه این رژیم را ناموثق و ناسالم برای استفاده بلند مدت میدانند.

بسیاری از متخصصان تغذیه این رژیم غذایی را به عنوان یک روش ناسالم و ناموثق برای کاهش وزن میدانند. این رژیم غذایی ممکن است باعث کاهش وزن سریع در مدت کوتاهی شود، اما به دلیل کمبود مواد غذایی اساسی مانند فیبر، مواد معدنی، ویتامینها و مواد آنتیاکسیدانی، ممکن است با خطراتی همراه باشد و برای افرادی که دارای بیماریهای مزمن هستند، به ویژه بیماریهایی مانند دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی، نامناسب باشد. این رژیم غذایی ممکن است باعث کمبود مواد غذایی اساسی مانند فیبر، مواد معدنی، ویتامینها و مواد آنتیاکسیدانی شود که برای سلامتی بدن ضروری هستند.

مصرف بالای پروتئین و چربی در این رژیم غذایی باعث میشود که مصرف مواد غذایی مانند فیبر، ویتامینها و مواد معدنی کاهش یابد که ممکن است منجر به کمبود مواد غذایی در بدن شود. در این رژیم غذایی، میزان کالری مصرفی کاهش مییابد و مصرف غذاهایی با مقدار کم کالری و با حجم بالا تشویق میشود. به همین دلیل، برای شروع هرگونه رژیم غذایی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. بنابراین قبل از شروع رژیم دوکان با پزشک و تغذیهدان مشورت کنید. بنابراین اگر میخواهید از چنین رژیمی تبعیت کنید، اول باید طبیعت تمامی مواد خوراکی را بشناسید و ببینید کدام قلیایی و کدام اسیدی است. طرفداران رژیم کتوژنیک بیان میکنند که اگر رژیم غذایی به دقت دنبال شود، سطح کتونها در خون نباید به سطح مضری برسد (که به عنوان “کتواسیدوز” شناخته می شود) زیرا مغز از کتونها برای سوخت استفاده میکند و افراد سالم معمولاً انسولین کافی برای جلوگیری از آن تولید میکنند.

البته باید دقت کرد که از خوردن بیش از حد آنها جلوگیری کرد چون همچنان دارای کربوهیدرات هستند. اگر بخواهید از رژیم ویت واچرز پیروی کنید به دقت به امتیاز غذاها توجه کنید و برنامه غذایی خود را با توجه به امتیاز موجود تنظیم نمایید. این بدان معناست که اگر عوامل خطر بیماری قلبی – مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا (فشار خون بالا) یا سابقه خانوادگی قوی بیماری را دارید – باید هنگام پیروی از این رژیم احتیاط کنید.

اگر تعادل بین رادیکالهای آزاد و آنتیاکسیدانها در بدن به هم بخورد، ممکن است باعث بروز التهاب، سرطان، پیری زودرس و برخی بیماریهای دگرگون شود. همچنین، میوههای حاوی پتاسیم (potassium) مانند آوکادو، آناناس و هندوانه میتوانند به تنظیم فشار خون، عملکرد عضلات و اعصاب، تعادل الکترولیت (electrolyte) و پیشگیری از سکته قلبی و کلیه کمک کنند. برای مثال، میوههای حاوی ویتامین C مانند لیمو، پرتقال و گریپ فروت میتوانند به تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرماخوردگی و عفونتها، تسریع زخمها و تولید کلاژن (collagen) کمک کنند.

6- برای آنفولانزای کتو آماده شوید آنفولانزای کتو ممکن است بعد از دو تا هفت روز از شروع رژیم کتوژنیک برای شما اتفاق بیفتد. بنابراین برای شروع رژیم آلکالین بهتر است ابتدا با پزشک و تغذیه دان مشورت کنید تا از نحوه مصرف مکملها و موارد توصیه شده آگاه شوید. بنابراین توصیه می شود این رژیم تحت نظارت پزشک و تغذیه دان انجام شود. بنابراین لاغر شدن هم اصول خاصی دارد که اگر درست رعایت نشود مشکل ساز می گردد. همه رژیمهای غذایی از رژیم گیاهخواری گرفته تا رژیم شوک دارای اصول و قواعد خاصی هستند. فست در رژیم کتو|رژیم شوک دکتر کرمانی نی نی سایت|فست در رژیم کتوژنیکشما به راحتی می توانید از این برنامه برای لاغری شکم استفاده نمایید.

این رژیم یک رژیم عالی برای لاغری شکم و پهلو است. روغن نارگیل یکی از گزینه های محبوب است که حاوی حدود 65 درصد تری گلیسیرید با زنجیره متوسط وزنی است و آن را برای کسانی که به دنبال منبع با کیفیت بالا از این اسیدهای چرب هستند، انتخابی عالی می کند. 8 گرم است. این مقدار کمتر از 10 درصد از مقدار روزانه کربوهیدرات خالص است که برای رژیم کتو توصیه میشود (حدود 20 تا 50 گرم). جوانه های چشایی خود را با یک استیک کره سیر ملایم، همراه با مارچوبه بو داده برای یک وعده غذایی سیر کننده و مغذی سیر کنید.

برای مقدارکافی پروتئین، سویا و جوانه ها می تواند در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند. بنابراین کتونها، منبع اصلی سوخت برای بدن میشوند. بنابراین با توجه به مزایا و محدودیتهای هر رژیم غذایی بهتر است قبل از هرگونه تغییر رژیم غذایی با پزشک و تغذیهشناس مشورت کنید. بنابراین با توجه به مزایا و محدودیتهای رژیم پالئو، بهتر است قبل از آغاز آن با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. بنابراین با توجه به محدودیتهای رژیم وگان و خطر کمبودهای غذایی، توصیه میشود قبل از آغاز این رژیم حتما با پزشک و تغذیهدان مشورت کنید و برنامهریزی دقیقی برای تأمین تمام نیازهای تغذیهای داشته باشید. محدودیتهای این رژیم شامل رعایت دقیق دستورالعملها، شروع سخت این رژیم، احتمال یبوست و خستگی بیش از حد است. ۴- مرحله پایداری: در این مرحله نوع و مقدار دقیق غذا مشخص میشود تا وزن به طور پایدار حفظ شود.

البته این نسبت سختگیرانه رژیم کتوژنیک است و میزان آن با توجه به سن، قد، وزن و سلامت جسمی بدن ممکن است تغییر کند. در این روش هر غذا یا نوشیدنی مشخصهای به نام “امتیاز ویت واچرز” (Weight Watchers Points) دارد که نشاندهنده میزان کالری آن است. رژیم ویت واچرز یک روش غذایی سالم برای کاهش وزن است که بر اساس امتیاز غذاها و نه محدودیت غذایی شدید و محاسبه کالری استوار است. علت استفاده از مواد غذایی پرچرب در رژیم کتوژنیک این است که بدن این چربیها را بسوزاند و آنها را به انرژی تبدیل کند این رژیم به کاهش وزن و سلامت شما کمک زیادی میکند. رژیم غذایی ساحل جنوبی یک رژیم غذایی برای کاهش وزن است که توسط پزشکی به نام دکتر آرت دیورن ابداع شده است. طرفداران این رژیم غذایی معتقدند که مصرف تخممرغ به دلیل حاوی پروتئین بالا، کم کربوهیدرات و چربی سالم برای بدن، به کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک میکند.

این رژیم همچنین اشتهای شما را کاهش میدهد و باعث میشود کمتر احساس گرسنگی کنید. این میوهها مناسب رژیم کتو هستند چون به افزایش سطح کتونها در خون کمک میکنند و همچنین سیری طولانی به افراد میدهند. ۳. آیا رژیم کتوژنیک برای افزایش عضله مناسب است؟ برای دستیابی به نتایج مطلوب، ممکن است نیاز به تغییرات در طولانی مدت و حفظ این رژیم برای مدت زمان طولانی باشد. نارگیل: این محصول استوایی دارای 27 گرم چربی (که بخش عمده آن چربی متوسط زنجیره (MCT) است)، 7 گرم فایبر و 3 گرم پروتئین در هر لیوان است. استفاده میشود. هدف از این مرحله کاهش شدید وزن و چربی است. اگر هدف اصلی شما از رژیم کتوژنیک کاهش وزن می باشد، سطح کتوز یا کتوزیس بدست آمده اهمیت نخواهد داشت. رژیمهای کم کربوهیدرات برای چندین دهه بسیار محبوب بودند، بهخصوص برای کاهش وزن.

اگرچه باید از قبل بدانید که تحقیقات دقیقی در مورد این رویکرد ترکیبی وجود ندارد، و ثابت نشده است که برای کاهش وزن موثر است. به طور کلی رژیم غذایی 30 روزه میتواند در کوتاه مدت برای کاهش وزن موثر باشد اما برای پایداری وزن و سلامتی درازمدت بهتر است از رژیمهای مناسب تر و علمی تر استفاده کنید. همانطور که قبلا اشاره کردم، مطمئنا رژیم غذایی کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست و مواقعی وجود داشته که حتی برای من هم مناسب نبوده است. در روشهای مختلف رژیم روزه داری، شبهروزه (16:8)، روزه (24 ساعته)، روزه دوماهی (5:2) و روش غذایی پایه پروتئین (Protein-Sparing Modified Fast) میتوان به عنوان روشهای متداول در این رژیم غذایی اشاره کرد. بهتر است برای کاهش وزن پایدار از روشهای سالمتری استفاده کنید. رژیم غذایی 30روزه شامل محدودیت شدید غذاهای چرب و شیرین میشود و برای تلاش برای کاهش وزن در مدتزمان کوتاه 30روزه طراحی شده است.

و اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، رژیم کتو در واقع ممکن است سرعت را کاهش دهد؛ چرا که چندین ویتامین و مواد معدنی میتوانند به باروری بیشتر مردان و زنان کمک کنند و داشتن رژیم کتو سطوح این مواد مغذی را که برای باروری مهم هستند کاهش میدهد. کارشناس کتوژنیک، نویسنده، و دکتر تغذیه ماریا امریک که وبسایت محبوبی در زمینه کتوژنیک دارد، به صدها زن مشاوره داده است و به آنها توصیه کرده است تا در طول بارداری از رژیم کتوژنیک استفاده کنند. بیشتر مطالعات نشان داده است که بدن از طریق کبد، ریهها، کلیه و پوست به خوبی میتواند از سموم و آلودگیهای محیطی تصفیه شود و نیازی به رژیمهای سم زدایی نیست.

در رژیم نظامی سه روزه، همچنین توصیه میشود که در روزهایی که از طریق رژیم غذایی مصرف کالری کاهش مییابد، فعالیت بدنی خود را کاهش دهید. مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده بیشتر از آنچه بدن شما قادر به تحمل آن است میتواند ذخیره چربی کبد را از طریق فرآیندی به نام de novo lipogenesis به معنای “ساختن چربی جدید” تحریک کند. در این رژیم غذایی، میزان کربوهیدرات کاهش داده میشود و به جای آن، پروتئین و چربی از منابع مختلف مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، روغن ماهی و آووکادو مصرف میشود. اغلب چربیهای غذایی، از مولکولهایی به نام «تریگلیسرید با زنجیرهی بلند» تشکیل شدهاند؛ بااینحال تریگلیسریدهایی با زنجیرهی متوسط (امسیتی) که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری دارند. طرفداران رژیم خیلی کم چرب ادعا می کنند رژیم لاغری سریع که رژیم های غذایی کم چرب سنتی به اندازه کافی چربی ندارد و مصرف چربی باید زیر ۱۰ درصد از کالری کلی باقی بماند تا فواید سلامتی و کاهش وزن داشته باشد.

رژیم نظامی سه روزه (Military Diet) یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که برای کاهش وزن سریع در مدت سه روز طراحی شده است. بنابراین در این رژیم غذایی باید مصرف قندها و کربوهیدرات را کاهش داد و به جای آن مصرف چربی را به حدود 70% همچنین مصرف پروتئین را به حدود 25% افزایش داد تا با سوخت و ساز چربی و تبدیل آنها به کتون اثر کاهش وزن بعد از 28 روز مشاهده شود.  A rt​ic​le w as g ener ated by GSA᠎ Con​tent Gene​rato r  DEMO !

رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین بدن انسان شوند و در این بین، با تولید کتون، سلامت بدن را بهبود ببخشند. وقتی انسان غذا نمیخورد، سطح هورمون رشد در بدن انسان بیشتر و بیشتر میشود. رژیم پالئو یک رژیم غذایی است که بر اساس غذاهای مصرفی انسان غارنشین هسته. در چنین شرایطی شما باید بر اساس تجویز پزشک خود مکملهای غذایی را مصرف کنید. اساس کار این روش ترکیب غذاهای سالم اما پرامتیاز است تا کم امتیاز.

این مقدار بسیار کمتر از مقداری است که رژیم کیتو توصیه میکند. رژیم غذایی HCG یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است که بر مبنای تزریق هورمون HCG یا استفاده از قرصهای حاوی این هورمون بنا شده است. اثرات جانبی هورمون HCG مانند سردرد ، احساس محرومیت و … در این مطالعه دو نوع رژیم کم کربوهیدرات (مدیترانه ای و کتوژنیک) و اثرات شان بر کنترل گلوکز و عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی با هم مقایسه شدند. خلاصه رژیم HCG ممکن است برای کاهش وزن سریع مفید باشد ولی در پایداری وزن دچار مشکل میشود و ممکن است اثرات جانبی آن برای سلامتی منفی باشد.

رژیم دوکان یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع و به طور پایدار است که توسط پزشک فرانسوی به نام دکتر پیر دوکان معرفی شده است. اگرچه بعضی افراد با رژیم غذایی لاغری جنرال موتورز میتوانند در مدت کوتاهی وزن خود را کاهش دهند، اما این رژیم غذایی بسیار کمبود مواد غذایی اساسی مانند فیبر، پروتئین، ویتامینها و مواد معدنی است. رژیم غذایی لاغری جنرال موتورز (GM Diet) یک رژیم غذایی موقت است که در سال ۱۹۸۵ توسط شرکت خودروسازی جنرال موتورز طراحی شد. افراد شرکت کننده در مطالعه 40 نفر بودند که همگی بالای 18 سال سن داشتند و مبتلا به پیش دیابت و یا دیابت نوع 2 بودند که به مدت 12 هفته یکی از دو رژیم تعیین شده را استفاده کردند. باشگاه بدنسازی بانوان هیرو ، در سال 1363 با کسب مجوز رسمی از فدراسیون ورزش زیر نظر استاد اشرف وحیدیان در زمینهی آموزش رشتههای ورزشی به بانوان شروع به فعالیت کرد که اخذ کردن مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه تهران و مربی سابق تیم ملی ایران از سوابق ایشان محسوب می شود؛ این موارد موجب شده که باشگاه بدنسازی هیرو یکی از بهترین باشگاه بدنسازی در تهران محسوب شود.

موارد دیگری که باید کنترل کنید عبارتند از خواب، فعالیت بدنی، سطح استرس، هیدراتاسیون و سبک زندگی. با توجه به توضیحاتی که داده شد شما نمیتونید روی این رژیم به عنوان یک سبک زندگی همیشگی حساب باز کنید. همچنین، تحقیقات نشان داده است که این رژیم غذایی میتواند باعث کاهش متابولیسم بدن شود که به طور معکوس میتواند منجر به افزایش وزن در آینده شود. علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی با لوازم ورزشی مناسب نیز میتواند کمک شایانی در کاهش وزن و سلامتی افراد داشته باشد. انواع مختلفی از فلفل دلمه ای وجود دارد که همه آنها برای رژیم کتو مناسب هستند.

سبزیجات غیر نشاسته ای مثل کلم، فلفل سبز و قارچ. طرفداران این رژیم غذایی معتقدند که مصرف تنها یک منبع غذایی مثل شیر، به کاهش وزن و بهبود سلامتی و افزایش مصرف کلسیم و ویتامین D کمک میکند. رژیم کتوژنیک از جمله رژیم های مفید برای کاهش وزن به شکل اصولی است. فایبر باعث بهبود حرکات روده، جلوگیری از یبوست، کاهش خطر سرطان روده و کمک به رشد باکتریهای خوب روده (probiotics) م یشود. همچنین باید روی مصرف کافی پروتئین و چربیهای سالم تمرکز کنید تا از مصرف نادرست مواد غذایی جلوگیری شود. از دیگر پروتئینهای آزاد در رژیم غذایی کتوژنیک تخم مرغ است که میتواند به صورت نیمرو در وعده صبحانه یا به صورت آب پز در سایر وعده ها مصرف شود همچنین تخممرغ را میتوان با ترکیب با سبزیجات به صورت املت مصرف کرد. ۱- مرحله حمله: در این مرحله فقط از پروتئینهای سالم مانند گوشت، ماهی، تخممرغ و…

مصرف پروتئینهای سالم از قبیل گوشت، ماهی، تخممرغ و… طرفداران این رژیم غذایی معتقدند که مصرف غذاهای سالم و با حجم بالای آب به کاهش وزن، بهبود سلامتی پوست و مو، افزایش انرژی و بهبود عملکرد روده کمک میکند. این موضوع می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که در فروش محصولات کتوزیست در نظر گرفته میشود و موجب میشود تا روند کاهش وزن به صورت کاملا طبیعی باشد. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملا متفاوت می شود.این موضوع به این دلیل است که رژیم غذایی سطح انسولین را تثبیت می کند و سیستم بدن شما را به سمت تولید منبع انرژی برای مغز و بافت بدن سوق می دهد.

بعدا، تمام مواد را وزن کنيد و کاملا با هم مخلوط کنید، مطمئن شويد که تمام مواد موجود در آن به طور مساوي توزيع شدهاند. از مزایای رژیم 30 روزه میتوان به کاهش وزن سریع ، کنترل قندخون و کاهش التهابات اشاره کرد. رژیم لاغری سریع چه رژیمی است؟ این رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع در مدت یک هفته طراحی شده است و شامل مصرف مقدار کم کالری، افزایش مصرف آب و مصرف غذاهای خاص در هر روز از هفته است. این رژیم برای افرادی که میخواهند وزن زیادی را از دست بدهند مناسب است. همچنین، برای افرادی که دچار نارسایی کلیوی، بیماریهای روده، بیماریهای قلبی، بارداری و شیردهی هستند، رژیم روزه داری مناسب نیست. همچنین، رژیم سم زدایی ممکن است باعث کمبود مواد غذایی اساسی مانند فیبر، پروتئین، ویتامینها و مواد معدنی شود که برای سلامتی بدن ضروری هستند.

در این رژیم غذاها به اصطلاح “زنده” هستند و مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتیاکسیدان دارند. سبزیجات: البته منظور سبزیجات غیر نشاستهای مانند کلم بروکلی، گل کلم، بادمجان، قارچ، مارچوبه، خیار، کلم، لوبیا سبز، فلفل، پیاز و گوجه فرنگی است که فیبر، ویتامینها و مواد معدنی کافی برای بدن را فراهم میکنند. فروشگاه آنلاین ما با ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه، اقتصادیترین راه خرید محصولات کتوژنیک را برای شما فراهم میکند. چربی متوسط زنجیره به راحتی توسط بدن به کتون تبدیل میشود و انرژی سریعی را فراهم میکند. آوکادو: این محصول لذیذ و سالم دارای 15 گرم چربی (که بخش عمده آن چربی سالم تک غیر اشباع است)، 9 گرم فایبر و 2 گرم پروتئین در هر نصف عدد است. طرز تهیه: آووکادوها را نصف کنید و با یک قاشق بخشی از شکم آن را خالی کنید تا کمی گود شود.

کاهش مصرف نان یا برنج سفید و ماکارونی بدون سبوس در از بین بردن چربیهای ناحیه شکم و پهلو موثر است. کدام برای رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو خوب است؟ کیفیت شواهد را برای تمام پیامدها در سطح پائین تا بسیار پائین ارزیابی کردیم. اگر تصمیم داشتید که این رژیم را شروع کرده و رعایت کنید، بدون شک به مواد غذایی احتیاج خواهید داشت که بهصورت اختصاصی باید در این رژیم رعایت شوند و ما آنها را در این مطلب به شما ارائه کردیم. اگر در هر قسمت از برنامه غذاییتان احساس گرسنگی دارید و احساس میکنید که گرسنه میشوید حتما اشتباهی در برنامه شما رخ داده است. اما جالب ترین قسمت اینجاست: برخی از سرطان ها توانایی متابولیسم بدون قند ها را ندارند. در قسمت بالا گفتیم که رژیم کتوژنیک باعث بروز سوء تغذیه در دوران جنینی میشود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آرتین دایت لطفا از صفحه ما بخواهید.