گزارش: دیوید پردو در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در جورجیا برایان کمپ را به چالش خواهد کشید



آتلانا – بر اساس گزارش های خبری متعدد روز یکشنبه، دیوید پردو، سناتور سابق ایالات متحده، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2022 با برایان کمپ، فرماندار جورجیا مبارزه خواهد کرد، در حالی که استیسی آبرامز دموکرات احتمالا منتظر برنده است.

برنامه های پردو برای اولین بار روز یکشنبه توسط پولیتیکو تایید شد. او علناً توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تشویق شده و ماه هاست که با نامزدی خود برای فرمانداری معاشقه کرده است. حامیان سناتور 71 ساله سابق، که کرسی خود را به جان اوسوف دموکرات در دور دوم انتخابات در ژانویه از دست داد، می گویند که معتقدند پردو می تواند آبرامز را شکست دهد در حالی که کمپ نمی تواند.

نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان در 12 نوامبر نوشت: «پردو می‌تواند پایگاه ترامپ و آن جمهوری‌خواهان، دموکرات‌های مستقل و میانه‌رو را که آبرامز را بیش از حد رادیکال می‌دانند متحد کند». پردو تنها نامزدی است که می تواند آبرامز را شکست دهد.

اما کمپ در تلاش برای پیروزی در دوره دوم، قول یک نزاع کامل را می‌دهد، با کودی هال، سخنگوی کمپ، که پوردو فقط برای “آرام کردن نفس کبود خود” به خاطر باختش به اوسوف می‌دوید.

مردی که جمهوری‌خواهان را در سنای ایالات متحده از دست داد و سال گذشته را به تورم سرسام‌آور، مرزهای باز، هزینه‌های بی‌رحمانه دولت و بیداری مجدد فرهنگ بی‌ثباتی در میان مردم آمریکا رساند، اکنون می‌خواهد شغل فرمانداری جورجیا را به دلیل جنبش چپ ملی‌گرا از دست بدهد. هال گفت.

در اوایل ژوئن، پردو از کمپ حمایت کرد و او را در کنگره ایالتی جمهوری خواه معرفی کرد. کمپ روز پنجشنبه گفت که امیدوار است پوردو در مورد این حمایت “مردی که حرفش را بزند” باشد.

ورود پردو همچنین می تواند کمپ را به سمت راست بکشد، زیرا او برای حمایت اولیه تلاش می کند. کمپ امیدوار بود از ورود آبرامز به رقابت برای فرمانداری روز چهارشنبه برای متحد کردن جمهوری‌خواهان در کنار خود استفاده کند، اما سپس ترامپ بیانیه‌ای صادر کرد و گفت قوی‌ترین حامیان او هرگز به کمپ رای نخواهند داد. ترامپ بارها به کمپ اشاره کرده و گفته است که کمپ به اندازه کافی برای خنثی کردن پیروزی جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن در انتخابات جورجیا انجام نداده است.

ترامپ گفت: «پایگاه MAGA به سادگی پس از آنچه که او از نظر سلامت انتخابات و دو انتخابات وحشتناک انجام داد، برای ریاست جمهوری و سپس دو کرسی در سنا، به او رأی نمی‌دهد». “اما یک جمهوری خواه خوب نامزد خواهد شد و یک جمهوری خواه خوب تایید من را خواهد گرفت و یک جمهوری خواه خوب پیروز خواهد شد!”

کمیته اقدام سیاسی ترامپ پیشتر سفارش مطالعه ای را داده بود که نشان می داد در صورتی که ترامپ از پوردو حمایت کند، پوردو می تواند در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، کمپ را شکست دهد. رئیس جمهور سابق به تظاهرات 25 سپتامبر در پری، جورجیا، هنگامی که نام پوردو را در میان گروهی از رهبران جمهوری خواه نامید، سوخت.

“آیا برای فرمانداری نامزدی، دیوید؟” ترامپ پرسید. “شنیدم می دوید؟”

پوردو که در مکون متولد شد، یک مشاور تجاری و سپس مدیر عامل شرکت‌هایی بود که به آسیا نقل مکان کردند. او مدیرعامل ریباک، شرکت نساجی PillowTex و خرده‌فروش دلار جنرال با تخفیف شد. پسر عموی فرماندار سابق و وزیر کشاورزی ایالات متحده سونی پردو، دیوید پردو در سال 2014 با شکست دادن میشل نون دموکرات به مجلس سنا انتخاب شد.

جدای از نارضایتی ترامپ از کمپ، مشخص نیست پلتفرم پردو چه خواهد بود. در مصاحبه ای با ایستگاه رادیویی Gainesville WDUN-AM ماه گذشته، او از آموزش به عنوان یک مشکل احتمالی صحبت کرد و اقتصاد ترامپ را با “هزینه های دیوانه وار بایدن” مقایسه کرد. اما به نظر می رسد که او به احساسات بد در مورد از دست دادن ترامپ در انتخابات بازگشته است و می گوید بایدن در “انتخابات رقابتی” پیروز شد.

ما در حال حاضر یک حزب تقسیم شده در گرجستان داریم. پردو گفت، مرا فراموش کن، این تقسیم شده است. “و بسیاری از مردم فکر می کنند که افراد در قدرت برای آنها نجنگیدند و در سال 2020 تسلیم بسیاری از چیزها شدند که نباید انجام می شد.

گزارش ها حاکی از آن است که پردو ممکن است تا روز دوشنبه اعلام کند.

در حال حاضر تعدادی از نخست وزیران جمهوری خواه تحت حمایت ترامپ در جورجیا حضور دارند، از جمله هرشل واکر، که برای مجلس سنای ایالات متحده نامزد می شود، سناتور برت جونز برای معاونت فرماندار و جودی هیز، فرستاده ایالات متحده برای وزارت امور خارجه نامزد می شوند.

دیگر جمهوری خواهان در حال حاضر سعی در به چالش کشیدن کمپ دارند، از جمله ورنون جونز، دموکرات سابق و کندیس تیلور، فعال جمهوری خواه. جونز از ترامپ حمایت می‌کند و روز یکشنبه گفت که کمپ و پوردو «دو نخود در یک غلاف» بودند.

آبرامز هیچ مخالفی برای دموکرات ها ندارد. شکست کمپ در سال 2018 باعث شهرت ملی او به عنوان یک فعال حقوق رای و رهبر حزبش شد.

لورن گرو وارگو، دستیار ارشد آبرامز در توییتر نوشت: «همانطور که دیوید پردو و برایان کمپ با یکدیگر می جنگند، استیسی آبرامز برای مردم جورجیا می جنگد.

برخی از جمهوری خواهان نگرانند که انتخابات مقدماتی تلخ پردو-کمپ راه را برای پیروزی آبرامز هموار کند. چاک هافستلر، سناتور جمهوری خواه رم، در توییتی نوشت که ضبط پردو «خبر خوبی برای استیسی آبرامز است. خبر بد برای جمهوری خواهان.»

آندرا گیلسپی، استاد علوم سیاسی دانشگاه اموری، گفت: مشخص نیست که آیا انتخابات مقدماتی کمپ پردو برای رای‌دهندگان جمهوری‌خواه «بی حرکت‌کننده یا تضعیف کننده روحیه» باشد و برخی در خانه بمانند. به نظر می رسد فضای ملی در سال 2022 برای حزب جمهوری خواه قوی باشد و گیلسپی گفت: «رای دهندگان جمهوری خواه به یک نامزد جمهوری خواه رأی خواهند داد و همه اختلافاتی را که برای حمایت از این نامزد جمهوری خواه دارند کنار می گذارند.

حق چاپ © 2021 واشنگتن تایمز، LLC.