30 میلیون دلار کالای تقلبی Gucci، Chanel در بندر لس آنجلس مصادره شد



مقامات فدرال بیش از 30 میلیون دلار کیف دستی، کوله پشتی و سایر کالاهای تقلبی را در بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ مصادره کرده اند.

ماموران گمرک و مرزی ایالات متحده 13586 کالای تقلبی را که در بسته ای از چین وارد شده بود، رهگیری کردند. مقامات روز پنجشنبه گفتند که این محصولات شامل کیف های دستی، کیف های شانه ای، کیف های شانه ای، کوله پشتی، پیراهن و شلوار بود که به عنوان اقلام اصلی از گوچی، شانل، فندی، ایو سن لوران و لویی ویتون ارائه شد.

مقامات گفتند که مقامات گمرک و ماموران ویژه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده این محموله را در 9 نوامبر توقیف کردند. اگر اقلام اصلی بودند، ارزش کل آنها 30.4 میلیون دلار برآورد می شد.

کارلوس سی. مارتل، مدیر عملیات میدانی آژانس لس آنجلس، گفت: “CBP از منابع قابل توجهی برای اجرای قانون استفاده می کند تا کالاهای تقلبی و دزدی را از زنجیره های تامین، بازارها و خیابان های ایالات متحده دور نگه دارد.” اکنون بیش از هر زمان دیگری، مقامات CBP هوشیار، درگیر و متمرکز بر اخلال در این عملیات قاچاق هستند.»

محصولات تقلبی در طول تاریخ در وب‌سایت‌های غیرقانونی یا در بازارهای غیرقانونی فروخته می‌شدند، اما مقامات می‌گویند که افزایش تجارت الکترونیکی، فروشندگان را راحت‌تر پشت حراج‌های قانونی در وب‌سایت‌های معروف پنهان کرده است.

دونالد آر. کوسر، مدیر بندر CBP در لس آنجلس-لانگ بیچ گفت: «بازیگران بد با فروش کالاهای تقلبی و ناایمن از طریق پلتفرم‌های آنلاین، به ویژه در فصل تعطیلات که خریداران به دنبال معامله هستند، از عملیات تجارت الکترونیک سوء استفاده می‌کنند. مجتمع اسکله «اگر قیمت یک محصول خیلی بالا به نظر می رسد که درست نباشد، احتمالاً همینطور است. کالاهای تقلبی اغلب کیفیت پایینی دارند و حتی می توانند برای شما و خانواده تان خطرناک باشند.

این آژانس به خریداران توصیه می کند برای محافظت از خود در برابر کالاهای تقلبی اقدامات زیر را انجام دهند:

  • مستقیماً از مالک علامت تجاری یا خرده فروشان مجاز خرید کنید.
  • نظرات فروشنده را بخوانید و شماره تلفن و آدرس معتبر ایالات متحده را بررسی کنید که می‌توانید هنگام خرید آنلاین با فروشنده تماس بگیرید.
  • راهنمای CBP برای آگاهی از تقلب در تجارت الکترونیک مصرف کننده را مشاهده کنید.

به گفته مسئولان، نشانه‌های رایج قانونی نبودن محصول، درزهای ضعیف یا ناهموار، پارچه‌های ظریف و آرم‌هایی است که اندازه مناسبی ندارند یا با طراحی برند رسمی مطابقت ندارند.

مقامات گفتند که در سال مالی 1 اکتبر 2019 تا 30 سپتامبر 2020، CBP 26503 محموله کالاهای تقلبی را مصادره کرده است. اگر آنها اصل بودند، ارزش اقلام حدود 1.3 میلیارد دلار بود.

برای اطلاعات بیشتر، از وب سایت CBP دیدن کنید: www.cbp.gov/trade/fakegoodsrealdangers.